آموزش آرایش و بهداشت پوست قسمت اول

از روغن نارگیل برای استفاده از آرایش چقدر ایمن است

ایمنی و اثربخشی روغن نارگیل برای پاک کردن آرایش

استفاده از روغن نارگیل به عنوان پاک کننده آرایش در سال های اخیر به دلیل خواص طبیعی و مغذی آن محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. با این حال، ایمنی و اثربخشی آن هنگام پاک کردن آرایش است. در این مقاله، جنبه های ایمنی، اثربخشی و گزینه های جایگزین برای استفاده از روغن نارگیل به عنوان پاک کننده آرایش را مورد بحث قرار داد.

جنبه های ایمنی

روغن نارگیل به طور معمول برای اکثر مردم بی خطر در نظر گرفته می شود. این میوه از میوه نخل نارگیل گرفته شده و از لذت های سالم از جمله تری گلیسیرید با زنجیره متوسط ​​است. این‌ها به راحتی توسط پوست جذب می‌شوند و لایه‌ای از محافظت می‌کنند و باعث سلامت پوست می‌شوند. علاوه بر این، روغن نارگیل ضد مصرف و غیر کومدون زا، به این معنی که کمتر احتمال دارد باعث تحریک یا مسدود شدن منافذ شود.

با این حال، برخی از افراد ممکن است هنوز واکنش های آلرژیک به روغن نارگیل را تجربه کنند. افرادی که به نارگیل یا آجیل درختی می‌توانند از آن به عنوان پاک کننده آرایش خود استفاده کنند. علاوه بر این، که پوست حساسی دارند، ممکن است هنگام استفاده از یک روغن نارگیل به عنوان پاک کننده، سوزش یا جوش شوند، به خصوص اگر پوست مستعد آکنه باشد. در چنین مواردی، توصیه می شود قبل از استفاده از روغن نارگیل به عنوان پاک کننده آرایش، یک تست پچ انجام دهید.

اثربخشی

این مطلب را هم از دست ندهید :   بهترین شامپوهای پرپشت کننده مو برای شستشوی نازک

روغن نارگیل یک آرایش پاک کننده برای اکثر انواع آرایش از جمله زیرسازی، پودر و سایه چشم است. تلاش آن در حل و از بین بردن از خاصیت نرم کنندگی و درمان طبیعی آن است. وقتی که روی پوست استفاده می شود، به شل شدن و بلند شدن ذرات آرایش کمک می کند و آنها را پاک می کند با یک پارچه یا پد پنبه ای آسان تر می کند.

با این حال، روغن نارگیل ممکن است در پاک کردن آرایش ضد آب مانند ریمل و خط چشم نباشد. در چنین مواردی توصیه می شود از پاک کننده های آرایشی تخصصی که برای محصولات آرایشی ضد آب طراحی می شود استفاده می شود.

گزینه های جایگزین

در حالی که روغن نارگیل به طور کلی برای اکثر افراد بی خطر و درمان است، برخی ممکن است گزینه هایی را برای پاک کردن آرایش خود انتخاب کنند. در اینجا چند گزینه دیگر برای بررسی وجود دارد:

  1. میسلار واتر: میسلار واتر یک پاک کننده آرایش ملایم و در عین حال است که از میسل برای جذب و پاک کردن کثیفی، زیبایی و آرایش از روی پوست استفاده می کند. برای انواع پوست از جمله پوست های حساس مناسب است.
  2. روغن ها و مومیایی های پاک کننده: روغن ها و مومیایی های پاک کننده مانند روغن های حاوی روغن زیتون یا بادام به طور خاص برای پاک کردن آرایش طراحی شده اند. این محصولات در پوست ذوب می شوند و ذرات آرایش را حل می کنند و پاکسازی ذهنی ایجاد می کنند.
  3. دستمال پاک کننده آرایش: دستمال های پاک کننده آرایش گزینه ای مناسب برای پاک کردن آرایش در حین حرکت است. این دستمال از قبل خیس شده روی پوست ملایم است و به راحتی قابل استفاده است.
  4. پاک کننده های صورت: بسیاری از پاک کننده های صورت به طور خاص برای پاک کردن آرایش ساخته شده اند. این محصولات دارای ویژگی های سورفکتانت هستند که به تجزیه و تحلیل و برداشتن ذرات آرایش از سطح پوست کمک می کنند.

در نتیجه، استفاده از روغن نارگیل به عنوان پاک کننده آرایش عموما برای اکثر افراد بی خطر و درمان است. با این حال، با پوست حساس یا آلرژی شناخته شده است به نارگیل باید گزینه های جایگزین را در نظر بگیرند. از جمله آب میسلار، مومیایی‌کننده‌ها، روغن‌های پاک‌کننده، دستمال‌های آرایشی پاک‌کننده، و پاک‌کننده‌هایی که انواع و اقسام پوست‌ها را می‌توان انجام داد، وجود دارد.