آموزش آرایش و بهداشت پوست قسمت اول

تفاوت بین لوازم آرایشی گیاهی و گیاهی چیست؟

مقدمه

صنعت آرایشی و بهداشتی در طول سال ها به سرعت در حال رشد بوده و به همراه آن، برای محصولات پایدارتر، اخلاقی تر و سازگار با محیط زیست نیز افزایش یافته است. در میان این گزینه های سازگار با محیط زیست، لوازم آرایشی گیاهی و گیاهی محبوبیت پیدا کرده اند. هر شباهتی دارند، اما آنها تفاوت های کلیدی لوازم آرایشی گیاهی و گیاهی وجود دارد. در این مقاله، ما این تفاوت را در مورد بحث قرار می‌دهیم، تشکیل دهنده، ملاحظات اخلاقی و تأثیرات زیست محیطی هر نوع از لوازم آرایشی را برجسته می‌کنیم.

تعریف و تفاوت

لوازم آرایشی وگان محصولاتی هستند که هیچ گونه ماده یا فرآورده های جانبی مشتق شده از حیوان هستند. این معنی است که آنها موادی مانند موم زنبور عسل، لانولین، کارمین و ژلاتین را ندارند که معمولاً در لوازم آرایشی سنتی یافت می شوند. لوازم آرایشی و نیز شامل هیچ گونه آزمایش حیوانی در توسعه یا تولید آنها نمی شود.

از سوی دیگر، لوازم آرایشی گیاهی بدون مواد مشتق شده از حیوانات ساخته شده می شوند، اما ممکن است همچنان حاوی محصولات جانبی یا مشتقات حیوانات باشند. به عنوان مثال، یک رژ لب گیاهی ممکن است حاوی موم زنبور عسل نباشد، اما همچنان می تواند حاوی لانولین باشد. علاوه بر این، لوازم آرایشی گیاهی ممکن است هنوز هم در توسعه یا تولید خود شامل آزمایش حیوانی باشد.

به طور خلاصه، تفاوت اصلی بین لوازم آرایشی گیاهی و گیاهی وجود مواد و محصولات جانبی مشتق شده از حیوان و همچنین مشارکت در آزمایش حیوانی است.

این مطلب را هم از دست ندهید :   بهترین آموزش آرایش چشم آسیایی که باید امتحان کنید

مواد تشکیل دهنده و ملاحظات اخلاقی

لوازم آرایشی وگان با استفاده از مواد گیاهی و مصنوعی فرموله می شوند که پایدارتر و دوستدار محیط زیست در نظر گرفته می شوند. این باعث می شود کسانی که به دنبال آنها بر روی محیط زیست و سلامت حیوانات هستند، انتخابی اخلاقی تر باشند. لوازم آرایشی و گان همچنین برای کسانی که آلرژی یا مواد غذایی مشتق شده حیوانی دارند، پاسخگو است.

لوازم آرایشی گیاهی، در حالی که از ترکیبات مشتق شده از حیواناتی که می‌توانند می‌سازند، می‌توانند حاوی محصولات جانبی یا مشتقات حیوانات باشند. این معنی است که ممکن است برای کسانی که آلرژی یا از داشتن ترکیبات حیوانی دوست دارند. علاوه بر این، لوازم آرایشی گیاهی ممکن است شامل آزمایش حیوانی باشد که برای مصرف بیش از حد مصرف کننده نگران کننده است.

از نظر ملاحظات اخلاقی، لوازم آرایشی وگان گزینه ارجح تر است زیرا از مواد مشتق شده از حیوان و آزمایش حیوانی خودداری می کند.

تأثیر محیطی

هر دو لوازم آرایشی گیاهی و گیاهی می تواند در مقایسه با لوازم آرایشی سنتی تاثیرات زیست محیطی را کاهش دهد، زیرا این مواد از مواد گیاهی و استفاده های مصنوعی می کنند. با این حال، لوازم آرایشی وگان دارای مزیت اضافه کردن مواد غذایی از حیوانات است که می توانند به جنگل زدایی و تخریب زیستگاه کمک کند.

لوم آرایشی گیاهی، بهتر از لوازم آرایشی سنتی هستند، اما ممکن است به دلیل استفاده از محصولات جانبی حیوانی یا مشتقات،ا�� محیط زیست کمی بالاتری داشته باشند. این محصولات جانبی می توانند به مصرف و ضایعات و همچنین کاهش منابع طبیعی کمک کنند.

این مطلب را هم از دست ندهید :   چگونه رژ لب بنفش بپوشیم

از نظر محیط زیست محیطی، لوازم جانبی وگان گزینه‌های پایدار هستند زیرا از مواد مشتق شده حیواناتی که می‌توانند می‌کنند و کمتر تخریب می‌کنند و کمک می‌کنند.

نتیجه گیری

در نتیجه، تفاوت اصلی بین لوازم آرایشی گیاهی و گیاهی در وجود مواد و محصولات از حیوانات و همچنین حفاظت در آزمایش حیوانی نهفته است. در حالی که هر دو نوع لوازم آرایشی در مقایسه با لوازم آرایشی سنتی گزینه های پایدارتر و سازگار با محیط زیست را ارائه می دهند، لوازم آرایشی گیاهی انتخابی اخلاقی و پذیرنده از نظر محیط زیست هستند. با انتخاب لوازم آرایشی وگان، مصرف کنندگان می توانند از شرکت هایی حمایت کنند که باعث می شود حیوانات، پایداری و محیط زیست را در اولویت قرار دهند.

عناوین مرجع معتبر