آموزش آرایش و بهداشت پوست قسمت اول

راهنمای تسلط بر هنر استفاده از خط چشم

مقدمه

خط چشم یک محصول آرایشی پرطرفدار است که برای بهبود ظاهر چشم می شود. چه ظاهری ظریف و طبیعی را می گویید یا یک بیانیه جسورانه و دراماتیک، تسلط بر هنر استفاده از خط چشم ضروری است. این راهنما نکات و تکنیک‌های جامعی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا در دستیابی به ظاهری بی‌عیب و خط چشم کمک کند.

انتخاب خط چشم مناسب

قبل از پرداختن به تکنیک های کاربردی، مهم است که مناسب خط چشم را با توجه به ظاهر و سطح مهارت مورد نظر خود انتخاب کنید. گزینه های وجود دارد که هر کدام از ویژگی های خاص به فرد خود را دارند:

  1. خط چشم مدادی: خط چشم های مدادی برای مبتدیان مناسب هستند و کنترل دقیقی را ارائه می دهند. آن‌ها در رنگ‌ها و بافت‌های مختلف، از جمله‌های سرمه نرم برای جلوه‌های لکه دار یا فرمول‌های ضدآب برای پوشیدن طولانی‌مدت وجود دارند.
  2. خط چشم مایع: خط چشم‌های مایع با رنگ‌های قوی و خطوط تیز ارائه می‌شوند. آنها معمولاً با یک اپلیکاتور برس ارائه می کنند که امکان انجام دقیق را فراهم می کند. با این حال، آنها نیاز به یک دست ثابت و کمی تمرین برای تسلط دارند.
  3. خط چشم ژلی: خط چشم های ژلی بهترین های هر دو دنیا را می دهند و خط چشم را با سهولت استفاده از خط های مدادی ترکیب می کنند. آنها معمولاً در گلدان هستند و برای استفاده از برس زاویه دار نیاز دارند.
  4. خط چشم کرمی: خط چشم های کرمی بافتی صاف دارند و می توان آن ها را با قلم مو یا نوک انگشت اعمال کرد. همه کارها هستند و به راحتی می توانند آنها را برای ظاهری نرم تر لکه دار کرد یا برای شدت لایه بندی بیشتر کرد.

در فرمول خط چشم مناسب، انتخابات شخصی، نتیجه مطلوب و سطح مهارت خود را در نظر بگیرید.

آماده سازی ناحیه چشم

قبل از استفاده از خط چشم، برای اطمینان از استفاده از لک شدن، بسیار مهم است که ناحیه چشم را به درستی آماده کنید. این مراحل را دنبال کنید:

  1. پاکسازی: با تمیز کردن صورت و پاک کردن باقی مانده آرایش یا روغن از روی پلک خود شروع کنید. این یک بوم برای خط چشم شما ایجاد می کند.
  2. پرایم: یک پرایمر سایه چشم را روی پلک های خود بزنید تا پایه ای را صاف کنید و طول عمر خط چشم خود را افزایش دهید.
  3. ست با پودر: پودری شفاف یا با رنگ پوست را روی پلک های خود بمالید تا پرایمر ببندد و از چین و چروک شدن آن جلوگیری کند.

تکنیک های اساسی خط چشم

اکنون که خط چشم خود را انتخاب کرده اید و ناحیه چشم خود را آماده کرده اید، زمان آن رسیده است که چند تکنیک اساسی برای کشیدن خط چشم را یاد بگیرید:

این مطلب را هم از دست ندهید :   من بر سر پسران گریه نمی کنم

  1. خط تنگ: خط چشم شامل کشیدن خط چشم در امتداد خط آب بالا، درست در پایه مژه ها است. این تکنیک توهم مژه های پرتر را ایجاد می کند و شفافی به چشم ها می بخشد. به آرامی پلک خود را بالا بیاورید و خط چشم را با حرکات کوتاه، از گوشه های داخلی شروع کرده و به سمت گوشه بیرونی بکشید.
  2. خط نازک: برای داشتن ظاهری طبیعی یا ظریف، یک خط باریک در امتداد خط مژه ایجاد کنید. ازگوشه های داخلی شروع کنید و با حرکت به سمت گوشه بیرونی به پایین ضخامت بدهید. خط را تا حد امکان به مژه ها نزدیک کنید تا ظاهری یکپارچه داشته باشید.
  3. خط چشم بالدار: خط چشم بالدار که به عنوان چشم گربه ای نیز شناخته می شود، یک مدل خط چشم کلاسیک و همه کاره است. برای رسیدن به این ظاهر، یک خط باریک در امتداد خط مژه بالا بکشید و آن را کمی از گوشه بیرونی چشم خود امتداد دهید. سپس، یک حرکت کوچک به سمت بالا به سمت انتهای ابروی خود ایجاد کنید تا جلوه بالدار ظریفی داشته باشید. طول و زاویه بال را مطابق با اولویت خود تنظیم کنید.
  4. لاینر لکه دار: آستر لکه دار جلوه ای نرم و دودی ایجاد می کند. خط چشم را در امتداد خط مژه بالا بکشید، سپس از یک برس لکه دار یا سواب پنبه استفاده کنید تا به آرامی خط را لکه دار و نرم کنید. این تکنیک برای ایجاد ظاهری دودی و دودی به خوبی کار می کند.

تکنیک های پیشرفته خط چشم

پس از تسلط بر تکنیک های اولیه، می توان مدل های خط چشم پیشرفته را آزمایش کرد:

  1. آستر دو بالدار: آستر دو بالدار پیچ و تاب بی نظیری به ظاهر کلاسیک بالدار می بخشد. آنچه ذکر شد با ایجاد یک آستر بالدار معمولی شروع کنید. سپس یک بال کوچکتر در زیر بال اصلی بکشید، از گوشه بیرونی شروع کنید و به سمت پایین نگاه کنید. این سبک درام و بیشتر به چشمان شما می بخشد.
  2. خط چشم گرافیکی: خط گرافیکی شامل ایجاد اشکال برجسته و چشمان با استفاده از خط چشم است. از خطوط هندسی گرفته تا طرح های انتزاعی، امکانات بی پایان هستند. از یک دست ثابت و برس دقیق برای ایجاد خطوط و مشکلات استفاده کنید. قبل از انجام طرح های پیچیده روی پلک های خود، روی دست یا یک تکه کاغذ تمرین کنید.
  3. خط چشم رنگی: خود را به خط چشم مشکی یا قهوه ای محدود کنید. خط چشم های رنگی را آزمایش کنید تا به چشمان خود شادابی بیافزایید. سایه هایی را انتخاب کنید که مکمل رنگ چشم شما باشد یا با آن تضاد داشته باشید تا جلوه ای چشمگیر داشته باشید.
این مطلب را هم از دست ندهید :   نرم کننده کیون کر سان شیلد

نکاتی برای Flاستفاده از خط چشم awless

در اینجا چند نکته اضافی وجود دارد که به شما کمک کند تا خط چشم بی عیب و نقصی داشته باشید:

  1. تمرین: مانند هر مهارتی، تسلط بر استفاده از خط چشم نیاز به تمرین دارد. با تکنیک های ساده شروع کنید و به سبک های پیچیده تر برسید.
  2. از ضربات کوتاه استفاده کنید: به جای تلاش برای ایجاد یک خط پیوسته در یک حرکت، از ضربات کوتاه برای کنترل و دقت بهتر استفاده کنید.
  3. به آرنج خود استراحت دهید: قرار دادن آرنج خود بر روی یک سطح ثابت در حین کشیدن خط چشم به ماندن دست و جلوگیری از لرزش خطوط کمک می کند.
  4. پاک کردن اشتباهات: اگر اشتباه کنید یا می توانید لبه های خط چشم خود را تیز کنید، از یک سواب پنبه ای آغشته به آرایش پاک برای پاک کردن و اصلاح خطوط استفاده کنید.
  5. اول مژه ها را فر کنید: برای داشتن ظاهری بدون درز، قبل از کشیدن خط چشم، مژه های خود را فر کنید. این کار از یک تداخل بین خط چشم و فر مژه مانع می کند.
  6. ست با سایه چشم: برای افزایش طول عمر خط چشم خود، آن را با یک سایه چشم هماهنگ کنید. از یک برس زاویه دار کوچ�� استفاده کنید تا به آرامی سایه چشم را روی خط چشم فشار دهید.

نتیجه گیری

تسلط بر هنر کشیدن خط چشم نیازمند زمان و تمرین است. با انتخاب فرمول خط چشم، آماده کردن دور چشم و تکنیک های مختلف، می توانید ظاهری بی عیب و نقص و خیره کننده به خط چشم داشته باشید. به یاد داشته باشید که در مورد مدل های خط چشم آزمایش کنید، از آن لذت ببرید و خلاقیت خود را در آغوش بگیرید.

3 انتشارات مرجع معتبر یا نام دامنه مورد استفاده در پاسخ به این سوال:

  1. Allure – مجله زیبایی و مد معتبر که مشاوره تخصصی در مورد تکنیک های مختلف آرایش از جمله استفاده از خط چشم ارائه می دهد.
  2. Cosmopolitan – زنانه محبوبی که مجلاتی از موضوعات، از جمله نکات زیبایی و آرایش را پوشش می‌دهد. Cosmopolitan مجموعه مقالات استفاده از خط چشم ارائه می دهد.
  3. Makeup.com – یک پلتفرم آنلاین که به همه چیزهای مرتبط با آرایش اختصاص داده شده است. Makeup.com راهنماها و آموزش های جامعی در مورد تکنیک های مختلف آرایش، از جمله استفاده از خط چشم ارائه می دهد.