آموزش آرایش و بهداشت پوست قسمت دوم

روش های آزموده شده برای مقابله با موخوره زمستانی

علل وز کردن زمستان

موخوره زمستانی مشکل رایجی است که بسیاری از افراد در ماه های سرد آن را تجربه می کنند. علت اصلی این تغییر درجه حرارت و رطوبت است. با کاهش دما، هوای خشک تر می شود که به کاهش در هوا می شود. این هر چه می تواند باعث شود ساقه مو آب بیشتر از محیط اطراف جذب کند و موها را متورم کند و باعث شود موها شود.

یکی دیگر از عوامل موثر در موخوره زمستانی از وسایل گرمایشی مانند سشوار و اتومو است که می تواند روغن و طبیعی را از بین ببرد. علاوه بر این، برخی از محصولات مراقبت از مو، مانند محصولات حالت دهنده بر الکل، می تواند با خشک کردن بیشتر موها، موخوره را تشدید کنند.

روش های آزمایش شده و آزمایش شده برای مقابله با موخوره زمستانی

چندین روش وجود دارد که می توان برای مبارزه با موخوره در زمستان و حفظ ظاهری صاف و سالم سالمتان استفاده کرد. برخی از این روش ها عبارتند از:

  1. نرم کننده میان: حالت دادن منظم به دستتان می تواند به بازیابی جلوگیری و جلوگیری از موخوره کمک کند. حداقل در هفته از یک درمان یک بار مصرف کننده با کیفیت بالا استفاده کنید، با مروری بر انتهای ذهن خود که در آن احتمال وجود مو وجود دارد.
  2. از شامپوی بدون سولفات استفاده کنید: سولفات‌ها می‌توانند روغن‌های طبیعی را از بین ببرند و آن‌ها را بیشتر مستعد موخوره کنند. شامپوی بدون سولفات را انتخاب کنید تا خشکتان را به آرامی و بدون ایجاد خشکی بیش از حد تمیز کنید.
  3. نرم‌کننده استفاده کنید: نرم‌افزارها می‌توانند به مهر و موم کردن کوتیکول‌های مو و قفل شدن کمک کنند و موخوره را کاهش دهند. مقدار کمی از نرم کننده باقیمانده را روی کاغذ، با روی انتهای آن، بمالید و با یک شانه دندانه پهن شانه کنید.
  4. از حالت دادن به گرما خود کنید: مواردی که قبلا ذکر شد، استفاده از ابزارهای حالت دهنده حرارتی می تواند موها را بیشتر خشک کند و به وز مو کمک کند. سعی کنید با استفاده از ابزارهای سبک حرارتی را محدود کنید و روش های جایگزین مانند خشک کردن با هوا یا استفاده از ضمیمه پخش کننده روی سشوار را انتخاب کنید.
  5. از حوله میکروفایبر استفاده کنید: حوله های پارچه سنتی میانه هنگام خشک کردن پوست شما باعث اصطکاک و شکستگی می شوند. در عوض، از یک حوله میکروفای استفاده کنید تا آرامی را بدون آسیب به شما جذب کنید.
  6. استفاده از سرم یا روغن: استفاده از سرم یا روغن به روغن می‌تواند به مهر و موم کمک کند و یک سد محافظتی در برابر عوامل محیطی ایجاد کند که می‌تواند باعث ایجاد موخوره شود. به دنبال محصولاتی باشید که حاوی روغن های طبیعی مانند آرگان، نارگیل روغن یا جوجوبا هستند که می توانند به تغذیه و تغذیه کمک کنند.
  7. از کلاه یا شال گردن: در ماه های زمستانی در بیرون از منزل با استفاده از کلاه یا روسری از دست خود در برابر هوای سرد و خشک کنید. برای جلوگیری از تعریق بیش از حد، که می‌تواند به موخوره نیز منجر شود، مواد پنبه مانند پنبه یا پیش را انتخاب کنید.
این مطلب را هم از دست ندهید :   مراقبت از پوست مونسون برای پوست های خشک

با گنجاندن این روش در روتین مراقبت از مو، می توان به روشی برای مبارزه با موخوره زمستانی و سالم و صاف را در طول ماه های سرد حفظ کرد.

عناوین مرجع معتبر

  1. WebMD: نکاتی برای مدیریت موخوره زمستانی – این مقاله راهنمای جامعی در مورد نحوه مقابله با موخوره زمستانی، نکاتی در مورد روتین های مراقبت از مو، توصیه های محصول، و موارد دیگر ارائه می شود.
  2. Allure: 12 روش برای مبارزه با موخوره زمستانی – این مقاله 12 استراتژی مختلف را می‌کند برای مدیریت موخوره‌های زمستانی، از توصیه‌های محصول، نکات آرایشی، و موارد دیگر.
  3. Byrdie: 10 نکته تخصصی برای مبارزه با موخوره زمستانی – این مقاله دارای 10 است متخصص نکاتی در مورد پیشگیری و مدیریت موخوره در زمستان، از جمله توصیه هایی در مورد مراقبت از مو، توصیه های محصول، و موارد دیگر است.