آموزش آرایش و بهداشت پوست قسمت دوم

فواید مخلوط گلیسیرین و گلاب و نحوه استفاده از آن

I. مقدمه

مخلوط گلیسیرین و گلاب یک محصول مورد علاقه از پوست است که به دلیل فواید بی‌شمارش مورد توجه قرار گرفته است. این ترکیب به دلیل خاصیت آبرسانی، تخصیص دهنده و مغذی خود را می شناسد و آن را به یک مکمل ارزشمند برای هر روتین مراقبت از پوست تبدیل می کند. در این مقاله، استفاده از ترکیب گلیسیرین و گلاب را برای قرار دادن می‌دهیم و دستورالعمل‌های دقیقی را در مورد استفاده از آن ارائه می‌کنیم.

II. فواید مخلوط گلیسیرین و گلاب

  1. هیدراتاسیون: گلیسیرین یک خنک کننده است، به این معنی که جذب و حفظ می کند. زمانی که با گلاب ترکیب شود، به هیدراته و صاف کردن پوست کمک کند و ظاهر خطوط و چین و چروک را کاهش دهد.
  2. خواص تسکین دهنده: گلاب دارای خواص ضدی است و آن را به گزینه ای عالی برای تکان پوست های تحریک شده و حساس تبدیل می کند. این مخلوط به آرام کردن قرمزی و کاهش بیماری های پوستی مانند روزاسه و اگزما کمک می کند.
  3. محافظت آنتی اکسیدانی: گلیسیرین و گلاب هر دو حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی هستند که از پوست در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند. این می تواند روند پیری و حفظ ظاهری جوان کمک کند.
  4. تعادل سطح pH: سطح PH گلاب حدود 5.5 است که پوست ما مشابه است. استفاده از مخلوط گلی‌سیرین و گلاب می‌تواند سطح pH پوست، ایجاد محیطی سالم برای رشد‌های رشد و جلوگیری از رشد بیش از حد باکتری‌ها را افزایش دهد.
  5. یحه طبیعی: رایحه گل رز به دلیل معتدل آن بخش و تسکین دهنده بر ذهن و بدن شناخته شده است. افزودن گلی سیرین عطر طبیعی را می‌کند و آن را به انتخاب عالی برای افرادی تبدیل می‌کند که مراقبت از پوست بدون عطر یا طبیعی را می‌دهند.
این مطلب را هم از دست ندهید :   راهنمای قطعی شما برای اپیلاسیون ابرو

III. نحوه استفاده از مخلوط گلیسیرین و گلاب

  1. یه: برای ایجاد مخلوط، قسمت های مساوی گلی سیرین و گلاب را در یک بطری یا ظرف اسپری تمیز کنید. خوب تکان دهید تا مطمئن شوید که مواد کاملا مخلوط شده اند.
  2. پاکسازی صورت: با شستن صورت خود را با یک پاک کننده ملایم شروع کنید تا، آرایش و استفاده از پاک کنید. پوست خود را با یک حوله خشک کنید.
  3. مخلوط را بمالید: بطری یا ظرف اسپری را تکان دهید تا مواد یک بار دیگر مخلوط شوند. بطری را تقریباً 6 تا 8 اینچ از صورت خود دور نگه دارید و مخلوط کنید به طور مساوی روی پوست خود بپاشید. از طرف دیگر، می‌توان از یک پد پنبه‌ای استفاده کرد تا مخلوط را مستقیماً روی صورت خود بمالید.
  4. اجازه دهید جذب شود: مخلوط را با حرکات دیره ای به آرامی روی پوست خود بمالید. این به گلیسیرین و گلاب کمک می کند تا به عمق پوست نفوذ کرده و فواید را به همراه داشته باشد.
  5. مرطوب کردن: بعد از اینکه اجازه دهید مخلوط کننده گلی سیرین و گلاب برای چند دقیقه جذب شود، مورد علاقه خود را دنبال کنید. این به حفظ پوست کمک می کند و مدتی را برای پوست شما فراهم می کند.
  6. محافظت در برابر آفتاب: استفاده از ضد آفتاب را در طول روز فراموش نکنید تا از پوست خود در برابر اشعه های مضر استفاده کنید.UV محافظت کنید.

IV. عناوین مرجع معتبر

  1. عنوان: “مزایای گلی سیرین و گلاب برای پوست: بررسی جامع” عنوان مرجع معتبر: مجله بین المللی داروسازی و علوم دارویی شرح مختصر: این مقاله تحقیقاتی به بررسی فواید مختلف گلی سیرین و گلاب برای پوست می پردازد. از جمله آبرسانی، خواص تسکین دهنده، و آنتی اکسیدانی.
  2. عنوان: “گلاب: مروری بر فواید پوستی آن” عنوان مرجع معتبر مجله: بین‌المللی داروسازی و علوم دارویی توضیحات مختصر: این مقاله به بررسی فواید پوستی گلاب می‌پردازد، از جمله‌هایی که آن را در تکین پوست حرکت می‌کنند، می‌پوشانند. pH، و آنتی اکسیدانی را فراهم می کند.
  3. عنوان: “گلیسیرین: مروری بر کاربردهای مراقبت از پوست آن” عنوان مرجع معتبر: مجله بین‌المللی دارویی و علوم دارویی توضیحاتر: بحث قرار می دهد. عملکرد سد پوست، و افزایش ارائه سایر مواد مراقبت از پوست.
این مطلب را هم از دست ندهید :   فواید شگفت انگیز شیر نارگیل برای مو