آموزش آرایش و بهداشت پوست قسمت دوم

قابض کالاندولا زیبایی پوست

قابض گل همیشه بهار زیبایی پوست

قابض کالاندولا یک مراقبت از پوست است که عصاره گل همیشه بهار به عنوان ماده اصلی آن است. گل همیشه بهار به نام گل همیشه بهار هم می شود، گیاهی گلدار است که قرنیه در طب سنتی و مراقبت از پوست استفاده می شود. خواص قابض گل همیشه بهار آن را برای بیماری های مختلف پوستی از جمله پوست های چرب یا مستعد آکنه مفید می کند.

فواید قابض کالاندولا

  1. تسکین دهنده و شفا: قابض کالاندولا دارای ویژگی های ضد لباسی است که می تواند به پوست تکان دهنده و ملتهب کمک کند. ممکن است به کاهش قرمزی، تورم و خارش مرتبط با شرایط مانند آگزما، درماتیت یا آفتاب سوختگی کمک کند.
  2. ضد باکتری و ضد عفونی کننده: خواص ضد عفونی کننده طبیعی گل همیشه بهار می تواند از رشد باکتری در سطح پوست کمک کند. این امر آن را برای درمان آکنه و سایر لک ها با پاک کردن منافذ و کاهش خطر آسیب مفید می کند.
  3. تونینگ و سفت کننده: قابض کالاندولا با سفت کردن منافذ و بهبود بافت کلی به عنوان یک تونر برای پوست عمل می کند. تنظیم از گل بهار ممکن است به کاهش همیشه منافذ بزرگ و ایجاد صافی پوست کمک کند.
  4. کنترل روغن:خواص قابض گل همیشه بهار می‌تواند علاوه بر پوست کمک کند. با کنترل سبوم، ممکن است در کمترین درخشندگی و جلوگیری از مسدود شدن منافذ، که می تواند به جوش شود، کمک کند.
  5. لایه‌برداری ملایم: برخی از قابض‌های گل همیشه بهار ممکن است حاوی لایه‌برداری ملایم باشند که می‌توانند سلول‌های پوست کمک کننده و چهره‌های روشن‌تر را حذف کنند. این لایه برداری می تواند سایر محصولات مراقبت از پوست را که بعد از آن استفاده می شود، بهبود بخشد.
این مطلب را هم از دست ندهید :   ماسک گل افشانی زیبایی پوست

نحوه استفاده از کالاندولا قابض

برای گنجاندن قابض کالاندولا در روتین مراقبت از پوست خود، این مراحل را دنبال کنید:

  1. با پوست شروع کنید: صورت خود را با یک پاک کننده ملایم بشویید و خشک کنید.
  2. قابض را بمالید: یک پد یا توپ پنبه ای را با قابض گل همیشه بهار کنید و به آرامی روی خود بکشید و رویاحی مستعد کنید یا جوش بزنید. از ناحیه چشم بگیرید.
  3. اجازه دهید تا جذب شود: به طور طبیعی روی پوست شما خشک شود. نیازی به آبکشی نیست.
  4. مرطوب کننده را دنبال کنید: وقتی ماده قابض خشک شد، از مرطوب کننده معمولی خود استفاده کنید تا پوست خود را هیدراته نگه دارید.

احتیاط ها و ملاحظات

  • ت وصله: قبل از استفاده از قابض کالاندولا بر روی کل صورت، آزمایش پچ را روی ناحیه کوچکی از پوست انجام دهید تا خود را در واکنش یا احتمال احتمالی آلرژیک را بررسی کنید.
  • محافظت در برابر آفتاب: قابض کالاندولا محافظت در برابر نور خورشید را ایجاد نمی کند، بنابرایندر صورت در طول روز، نیازی به استفاده از یک کرم ضد آفتاب با استفاده بیشتر است.
  • با یک متخصص مشورت کنید: اگر هر گونه بیماری یا پوستی در زمینه پوستی وجود دارد، همیشه بهتر است از محصولات مراقبت از پوست جدید در روال خود با یک متخصص پوست بررسی کنید.

3 انتشارات مرجع معتبر یا نام دامنه مورد استفاده در پاسخ به این سوال:

  1. کلینیک مایو: کلینیک مایو یک موسسه تحقیقاتی و آموزشی پزشکی مشهور است که اطلاعاتی را در زمینه موضوعات مختلف سلامت از مراقبت از پوست ارائه می‌دهد.
  2. WebMD: WebMD یک منبع قابل اعتماد از اطلاعات پزشکی است که مقالات و منابع جامعی را در مورد مراقبت از پوست، زیبایی و موضوعات سلامت عمومی ارائه می دهد.
  3. Healthline: Healthline یک وب سایت معتبر است که مقالات و اطلاعات پزشکی در مورد مراقبت از پوست، زیبایی، و موضوعات مرتبط با سلامتی را ارائه می‌دهد.
این مطلب را هم از دست ندهید :   استایلر برای روز موی بی نقص Living Proof Perfect Hair Day In-Shower Styler