آموزش آرایش و بهداشت پوست قسمت اول

پوست خشک در مقابل دهید (به علاوه درمان)

پوست خشک در مقابل دهیدراته ( به علاوه درمان)< /strong>

پوست خشک و کم آب دو حالت متفاوت هستند که چندین می توانند با اشتباه گرفته شوند. تشخیص تفاوت بین این دو می تواند به تشخیص درمان های مناسب و روتین های مراقبت از پوست کمک کند.

پوست خشک

پوست خشک نوعی پوست است که با روغن یا طبیعی در پوست مخصوص می شود. این یک استعداد ژنتیکی است و چند نفر را در طول زندگی تحت تاثیر قرار می دهد. پوستی که پوست خشک باشد ممکن است پوستی کدر، زبر یا پوسته پوسته باشد. همچنین ممکن است پوست صفت، خارش یا حرکت شود. پوست خشک به دلیل عدم موفقیت در حفظ مراقبت به طور خودکار، مستعد ایجاد خطوط و چین و چروک است.

دلایل خشکی پوست می تواند متفاوت باشد، از جمله:

  1. ژنتیک: برخی از افراد از نظر ژنتیکی مستعد داشتن پوست خشک هستند.
  2. عوامل محیطی: هوای سرد، سطح پایین و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خشن یا محرک‌ها می‌تواند به خشکی کمک کند.
  3. پیری: با افزایش سن، پوست ما به طور طبیعی کمتری تولید می کند که باعث خشکی پوست می شود.
  4. شرایط سلامت زمینه ای: برخی از شرایط پزشکی مانند اگزما، پسوریاز یا کم کاری تیروئید می‌تواند باعث خشکی پوست شود.

پوست دهیدراته

از دیگر پوست‌ها یک وضعیت موقتی است که به دلیل آب یا رطوبت در لایه‌های بالاتر پوست ایجاد می‌شود. این می تواند هر نوع پوستی از جمله پوست چرب یا مختلط را تحت تاثیر قرار دهد. پوست دهی ممکن است کدر و بی براق به نظر برسد، با افزایش و بافت ناهموار. بر خلاف پوست خشک که یک وضعیت دائمی است، پوست کم آب را می توان با آبرسانی بهبود بخشید.

این مطلب را هم از دست ندهید :   اسکراب شکر آبرسان سانیتاس

علل شایع کم آبی پوست عبارتند از:

  1. عوامل سبک زندگی: رژیم غذایی نامناسب، مصرف بیش از حد از حد الکل، مصرف سیگار و مصرف ناکافی آب می تواند در کم آبی بدن نقش داشته باشد.
  2. عوامل محیطی: قرار گرفتن در معرض هوای خشک، سیستم‌های گرمایش مرکزی یا تهویه مطبوع و شرایط آب و هوایی سخت می‌تواند پوست را از بین ببرد.
  3. مراقبت از پوست: استفاده بیش از حد از محصولات مراقبت از پوست خشن یا خشک کننده، مانند پاک کننده های قوی بردارها، می تواند لایه ای طبیعی پوست را مختل کند. li>

درمان خشکی پوست

مدیریت پوست خشک سد پوست و شامل حفظ سطح رطوبت کافی است. در اینجا چند درمان برای پوست خشک وجود دارد:

  1. مرطوب کننده: از یک منبع غنی و نرم کننده که حاوی موادی مانند اسید هیالورونیک، گلیسیرین، سرامیدها، یا روغن های طبیعی برای حفظ و نگهداری پوست است.
  2. از آب داغ پرهیز کنید: آب داغ می تواند پوست طبیعی را از بین ببرد. هنگام تمیز کردن و حمام کردن، آب ولرم را انتخاب کنید.
  3. پاکسازی ملایم: از پاک کننده هایملایم و بدون عطر استفاده کنید که پوست را بیشتر خشک نمی کند.
  4. مرطوب کن: از یک خنک کننده در خانه خود استفاده کنید تا هوا را در ماه های خشک زمستانی افزایش دهید.
  5. اقدامات حفاظتی: لباس محافظ بپوشید و از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست خود در شرایط برابر آب و هوای سخت و اشعه ماوراء بنفش استفاده کنید.

درمان پوست کم آبی

درمان پوست دهیدراته بازگرداندن سطح پوست و شامل پوست برای حفظ آب است. در اینجا چند درمان برای پوست کم آب آورده شده است:

  1. محصولات مراقبت از پوست آبرسان: به دنبال سرم‌های آبرسان، تونرها، یا ماسک‌های حاوی موادی مانند هیالورونیک اسید، آلوئه ورا یا گلیسیرین برای تامین سلامت باشید.
  2. مقدار زیادی آب بنوشید: با نوشیدن مقدار کافی آب در طول روز مطمئن باشید که هیدراته می‌شوید.
  3. از مصرف زیاد الکل و کافئین پرهیز کنید: این مواد می
  4. در بدن را کم آب کرده و کم آبی پوست را بدتر کنند.

  5. دوش آب گرم را محدود کنید: دوش آب گرم می تواند پوست را از بین ببرد بپوشاند. به جای آن دوش های کوتاه تر و ولرم را انتخاب کنید.
  6. سد محافظ: برای ایجاد یک سد محافظ و جلوگیری از هدر رفتن آب، از یک محافظ با مواد انسدادی مانند وازلین یا دایمتیکون استفاده کنید.

مهم است که توجه داشته باشید که پوست خشک و کم آب می تواند از یک سبک زندگی سالم از رژیم غذایی رژیم غذایی، ورزش منظم و خواب کافی بهره مند شود.

3 انتشارات مرجع معتبر برتر:

  1. آکادمی پوست آمریکا (AAD): AAD منبع قابل اعتمادی برای اطلاعات پوستی است.دستورالعمل ها و منابع منبع بر شواهد برای مراقبت از پوست.
  2. کلینیک مایو: کلینیک مایو اطلاعات پزشکی قابل اعتماد از جمله مقالات جامع در مورد بیماری ها و درمان های مختلف پوست ارائه می دهد.
  3. WebMD: WebMD یک منبع معتبر برای اطلاعات مرتبط با سلامت است که مقالاتی را ارائه می دهد که توسط متخصصان پزشکی، از جمله متخصصان پوست نوشته و بررسی شده است.