آموزش آرایش و بهداشت پوست قسمت سوم

چگونه پوست خود را بدون آکنه نگه دارید

حفظ یک روال پوستی سالم

برای اینکه پوست خود را بدون آکنه نگه دارید، ایجاد و مراقبت از پوست را حفظ کنید. این رو باید شامل پاکسازی، لایه برداری، محافظت کننده و محافظت کننده از پوست در برابر عوامل محیطی باشد. با دنبال کردن این مراحل، احتمال ایجاد آکنه را به حداقل برسانید و سلامت کلی پوست را ارتقا دهید.

1. پوست خود را مرتباً پاک کنید

تمیز کردن پوست دو بار در روز، صبح و قبل از خواب، به از بین بردن کثیفی، دیدن و بیماری هایی که می توانند به آکنه کمک کنند، کمک می کنند. یک پاک کننده ملایم و بدون عطر مناسب با نوع پوست خود را انتخاب کنید. از پاک‌کننده‌های خشن یا ساینده‌ای که می‌تواند باعث شود پوست طبیعی شما را از بین ببرید، خودداری کنید، زیرا این امر می‌تواند باعث تولید بیش از حد از حد شود و در نهایت آکنه بیشتر شود.

2. پوست خود را لایه برداری کنید

لایه برداری به حذف سلول های مرده پوست کمک کند، که می تواند منافذ را مسدود کند و باعث آکنه شود. با این حال، لایه برداری بیش از حد می تواند برای پوست شما مضر باشد. توصیه می شود یک یا دو بار در هفته بسته به نیاز پوستتان لایه برداری کنید. برای جلوگیری از حرکت، یک محصول لایه بردار با مواد ملایم مانند اسید آلفا هیدروکسی یا اسیدهای بتا هیدروکسی را انتخاب کنید.

3. پوستتان را گرم کنید

مرطوب کردن پوست برای سلامت پوست است، زیرا به حفظ حفظ و ایجاد سدی در برابر عوامل محیطی کمک می کند. یک عامل غیر کومدون را انتخاب کنید، که کمتر احتمال دارد منافذ را مسدود کند. را از پاکسازی و تون به صورت خود بمالید حتماً صورت و گردن خود را جابجا کنید.

این مطلب را هم از دست ندهید :   فرم کامل تشک پلاتینیوم HealthyLine (PEMF Mat).

4. از پوست خود در برابر عوامل محیطی محافظت کنید

قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند باعث آسیب به پوست و افزایش خطر به آکنه شود. برای محافظت از پوست خود، هر روز از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید، حتی اگر هوا ابری باشد. کرم ضد آفتاب را هر دو ساعت یکبار یا بعد از شنا یا تعریق دوباره استفاده کنید. علاوه بر این، هنگام گذراندن وقت در خارج از منزل، لباس محافظ و کلاه لبه پهن بپوشید.

5. استرس را مدیریت کنید

اسسترس ماتوناند تمرن بره برستهتهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههججججججججججججججججججججههجججمان مجازجلت مجاز مجاز مجاز مجاز مجاز مجاز مجاز مجاز مجاز مجاز مجاز مجاز مجاز مجاز مجاز مجاز مجاز مجاز مجاز مجاز مجاز مجاز مجاز مجاز مجاز مجاز مجاز مجاز مجاز مجازخخخشانشانشششششششششششششششششششششتششششششششیسشیسیسش او او او شما داده شما شما نمای معصله نیز) اود تکنیک های کاهش استرس شدید، مدیتیشن یا یوگا را برای کمک به حفظ پوست سالم تمرین کنید.

6. رژیم غذاییرا حفظ کنید

یک رژیم غذایی برای سلامت کلی، از جمله سلامت پوست است. مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات کامل، بدون آب خوردن و مصرف سالم مصرف مواد غذایی مورد نیاز بدن را تامین کنید. مصرف غذاهای فرآوری شده، نوشیدنی های شیرین و کافئین از حد خود را محدود کنید، زیرا این مواد می توانند به آکنه کمک کنند.

7. با یک متخصصمشاوره کنید

اگر با آکنه دست و پنجه نرم می کنید یا در مورد مراقبت از پوست خود نگران هستید، با یک متخصص پوست یا متخ.صص مراقبت از پوست را بررسی کنید. آنها می توانند پیشنهادهای ارائه دهندگان شخصی و درمان های خاص با نوع پوست و نیاز شما را توصیه کنند.

این مطلب را هم از دست ندهید :   رزولوشن مراقبت از پوست: آرایشی بپوشید که به روتین مراقبت از پوست شما باشد

عناوین مرجع معتبر

  1. انجمن درماتولوژی آکادمی آمریکا: این سازمان مرجع پیشرو در مراقبت از پوست است و مسائل پوستی آنها منابع و اطلاعاتی را در مورد حفظ پوست سالم و درمان بیماری های پوستی مختلف از آکنه ارائه می دهند.
  2. انتشارات سلامت هاروارد: به عنوان بخشی از دانشگاه هاروارد، این نشریه قابل اعتماد است و اطلاعات بر شواهد در موضوعات مختلف سلامت، از جمله مراقبت از پوست و هوا از آکنه.
  3. کلینیک مایو: کلینیک مایو یک سازمان پزشکی بسیار معتبر است که جامع ارائه می‌دهد و اطلاعات دقیق در مورد سلامت و تندرستی. وب سایت آنها توصیه هایی در مورد هوا و درمان آکنه و همچنین سایر موضوعات مراقبت از پوست ارائه می دهد.