آموزش آرایش و بهداشت پوست قسمت اول

آسان های یوگا که از ریزش مو جلوگیری کرده و باعث رشد مو می شوند

آساناهای یوگا برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت مو

ریزش مو مشکل رایجی است که بسیاری از افراد با آن وجود دارند و عواملی از جمله عوامل استرس، عدم وجود شرایطی از تغذیه‌های تغذیه‌ای و گردش خون ضعیف می‌توانند در بروز این مشکل وجود داشته باشند. در حالی که یوگا ممکن است به تنهایی یک راه حل جادویی برای رشد مو نباشد، اما می توانم به بهبود سلامت کلی کمک کند و برخی از دلایل دلایل ای ریزش مو را کند کند. برخی از آسان‌های یوگا (حالت‌ها) می‌توانند خون را در پوست سر تقویت کنند، سطح استرس را کاهش دهند، افزایش‌دهنده‌ها را افزایش دهند و هضم را بهبود بخشند، که می‌توانند به طور غیرمستقیم از رشد موی سالم حمایت کنند. در اینجا چندا آسان یوگا وجود دارد که ممکن است مانع از ریزش مو و تقویت رشد مو کمک کند:

  1. Adho Mukha Svanasana (ژست سگ رو به پایین): این حالت با معکوس کردن جریان گرانش به افزایش گردش خون در پوست سر کمک می کند. همچنین باعث کشش ستون فقرات و کاهش، کاهش تنش و افزایش آرامش می شود.
  2. Uttanasana (خم شدن به جلو): Uttanasana جریان خون را در ناحیه سر و پوست سر افزایش می دهد. این معموس به کاهش استرس، حالت اضطراب و کمک می کند و در حال ذهن را آرام می کند.
  3. Sarvangasana (ایستاده شانه): با معکوس کردن وضعیت بدن، Sarvangasana جریان خون را در پوست سر افزایش می دهد و فولیکول های مو را حرکت می کند. همچنین می تواند عملکردی کمک کند و به سلامت کلی کمک کند.
  4. Vajrasana (حالت رعد و برق): Vajrasana به بهبود هضم و کاهش میزان استرس کمک می کند. هضم صحیح، جذب بهتر مواد مغذی برای رشد موی سالم را تضمین می کند.
  5. بالایام یوگا (مالیدن ناخن):بالایام یوگا تکنیکی است که در آن ناخن‌های خود را به یکدیگر می‌مالید. اعتقاد بر این است که این عمل با افزایش جریان خون در پوست سر باعث حرکت رشد مو می شود.
  6. کاپالااباتی پرانایاما (نفس درخشان جمجمه): کاپلاب پرانایاما یک تکنیک تکنیکی است که به سیستم های پاکسازی و بهبود گردش خون کمک می کند. ممکن است به غیرمستقیم با افزایش سلامت پوست سر برای مو مفید باشد.
  7. بوجانگاسانا (ژست کبرا): بوجانگاسانا ستون فقرات و گردن را کشیده و خون را در پوست سر تقویت می کند. همچنین به کاهش استرس و کمک می کند.
  8. آپاناسانا (حالت زانو تا سینه): آپاناسانا به کاهش تنش در ناحیه کمر و شکم کمک می‌، هضم غذا را بهبود می‌بخشد و سطح استرس را کاهش می‌دهد. این حالت می تواند به طور غیرمستقیم از سلامت مو با اطمینان از جذب مواد مغذی حمایت کند.
  9. Sirsasana (سرپا): جریان Sirsasana را در پوست سر افزایش می دهد و می دهد خونی سالم را در بدن ایجاد می کند. با این حال، این ژست پیشرفته فقط باید راهنمایی یک مربی واجد شرایط یوگا انجام شود.
  10. Matsyasana (ژست ماهی): Matsyasana گردن و شانه ها را کشیده و گردش خون را در پوست سر بهبود می بخشد. همچنین به استرس و تنش کمک می کند.
این مطلب را هم از دست ندهید :   مدل موی آندروژنی که هر کسی می تواند بپوشد

در حین انجام این آسانهای یوگا،مهم است که به یاد داشته باشید که ریزش مو می تواند چندین بار داشته باشد و یوگا به تنهایی ممکن است برای رفع تمام مشکلات اساسی کافی نباشد. توصیه می شود در صورت ریزش بیش از حد از حد مو با یک متخصص مراقبت های بهداشتی یا متخصصان برای ارزیابی جامع و درمان مناسب تصمیم بگیرید.

3 انتشارات مرجع معتبر یا نام دامنه استفاده شده:

  1. کلینیک مایو: وب سایت کلینیک مایو اطلاعات قابل اعتمادی در شرایط مختلف سلامتی، از جمله ریزش مو، علل آن، و گزینه های درمانی بالقوه ارائه می دهد.
  2. انتشار سلامت هاروارد: انتشارات سلامت هاروارد مقالات بر اساس شواهد در موضوعات سلامت و تندرستی، از جمله اطلاعاتی در مورد فواید یوگا برای بهزیستی کلی می‌دهد.
  3. ژورنال یوگا: یوگا ژورنال یک نشریه معتبر است که بینش هایی را در مورد آسان های مختلف یوگا، فواید آنها و نحوه کمک به آنها به سلامت و تندرستی کلی می دهد.