آموزش آرایش و بهداشت پوست قسمت اول

بسته های موی خانگی برای مونسون

بسته موی خانگی برای مونسون< /strong>

فصل باران های موسمی می تواند برای شما خشن باشد و باعث وز، خشکی و مشکلات دیگر شود. برای حفظ سلامت و تغذیه خود در این مدت، می توانید از بسته های موی خانگی ساخته شده از مواد طبیعی استفاده کنید. این پک ها می توانند به کاهش دادن شما، کاهش موخوره و بازگرداندن درخشندگی آن کمک کنند. در اینجا چند پک موی خانگی وجود دارد که می توانید در فصل باران های موسمی امتحان کنید:

1. پک موز و عسل:موز سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که به تغذیه فولیکول های مو کمک می کند، در حالی که عسل به عنوان یک پاک کننده طبیعی عمل می کند و مو را جذب می کند و حفظ می کند. . برای تهیه این بسته، یک موز رسیده را له کرده و با یک ظرف غذاخوری عسل مخلوط کنید. مخلوط را با روی ریشه و نوک آب خود بمالید. حدود 30 دقیقه نگه دارید و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

2. پک موی آلوئه ورا و روغن نارگیل:آلوئه ورا خواص تسکین دهنده و دارای خواصی است که می تواند با خشکی و موخوره کمک کند. روغن نارگیل به دلیل آن در نفوذ به مو و تامین غذای خوراکی مورد نیاز است. برای تهیه این بسته، ژل آلوئه ورا تازه را از برگ استخراج کرده و با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. مخلوط را روی موها و پوست سر خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. روی 30 تا 60 دقیقه بماند و سپس آن را با شامپوی ملایم بشویید.

این مطلب را هم از دست ندهید :   آرایش قرار اولین ملاقات به نظر می رسد شما باید امتحان کنید

3. پک موی ماست و شنبلیله:ماست حاوی اسید لاکتیک است که به پاکسازی پوست سر و از بین بردن بیشتر بدون از بین بردن طبیعی کمک می کند. دانه های شنبلیله به دلیل خواص نرم کنندگی خود که به سالم کمک می کند، رشد کرده اند. دانه های شنبلیله را یک شب خیس کنید و صبح آن ها را به صورت خمیر درآورید. این خمیر را با ماست مخلوط کنید تا یک پک مو ایجاد شود. آن را به طور یکنواخت روی پوست سر و پوست خود بمالید و بگذارید 30 تا 45 دقیقه بماند. آن را با یک شامپوی ملایم بشویید.

4. پک موی تخم مرغ و روغن زیتون:تخم مرغ از غذا خوردن و مواد مغذی نیاز است که فولیکول های مو را تقویت کرده و باعث رشد مو می شود. روغن زیتون به روغن کردن موها و کاهش موخوره کمک می کند. برای تهیه این بسته، یک تخم مرغ را هم زده و با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. مخلوط را روی آب خود بمالید، از ریشه تا نوک ظرف خود را بپوشانید. روی 30 تا 45 دقیقه بماند و سپس آن را با شامپوی ملایم بشویید.

5. برگ کاری و پ هیبیسکوس:برگ های کاری به دلیل خواص آنتی اکسیدانی خود شناخته شده اند و به جلوگیری از ریزش مو و سفید شدن زودرس مو کمک می کند. گل هیبیسکوس حاوی روغن های طبیعی است که مو را تغذیه کرده و سلامت آن را افزایش دهد. یک مشت برگ کاری و گل هیبیسکوس را آسیاب کنید و به شکل خمیری در بیاورید. این بسته را روی پوست سر و پوست خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. روی 30 تا 60 دقیقه بماند و سپس آن را با آب بشویید.

این مطلب را هم از دست ندهید :   لوازم آرایشی هنر من است

توجه به این نکته مهم است که این بسته‌های خانگی می‌توانند در فصل باران‌های موسمی به تغذیه و آبرسانی کنند، نتایج فردی ممکن است متفاوت باشد. همیشه توصیه می شود از قبل از استفاده از مواد جدید روی مو یا پوست سر خود یک تست انجام دهید تا از نظر احتمال وجود واکنش آلرژیک بررسی شود.

3 انتشارات مرجع معتبر/نام دامنه:

  1. Healthline – Healthline یک منبع اطلاعات سلامت آنلاین معتبری است که بر اساس موضوعات مختلف، از جمله درمان های طبیعی و مراقبت از مو ارائه می دهد.
  2. Stylecraze – Stylecraze یک وب سایت محبوب زیبایی و سلامتی است اطلاعات جامعی در مورد داروهای خانگی که زیبایی، از جمله بسته های مو ارائه می دهد.
  3. Naturally Curly – Naturally Curly یک پلتفرم آنلاین است که به مراقبت از مخازن مجعد اختصاص یافته است و توصیه‌ها و نکات تخصصی را در مورد حفظ سلامت سالم به طور طبیعی در فصول مختلف ارائه می‌کند. li>

از این منابع برای جمع آوری اطلاعات در مورد بسته‌های موی خانگی برای موسی و فواید آن استفاده می‌شود.