آموزش آرایش و بهداشت پوست قسمت اول

موها از مشکی به بلوند: آیا انجام می شود؟

رنگ مو از سیاه به بلوند در واقع شدن است. با این حال، این یک فرآیند پیچیده و بالقوه آسیب است که نیاز به بررسی دقیق و کمک حرفه ای دارد. دستیابی به سایه بلوند از آبی مشکی شامل انواع مختلفی از جمله سفید کردن و رنگ کردن است تا رنگدانه تیره از بین برود و رنگ روشن‌تر جایگزین شود. توجه به این نکته ضروری است که موفقیت این تغییر به عوامل تغییر رنگ طبیعی مو، سلامت مو و درمان های شیمیایی انجام می شود.

من. آشنایی با روند روشن کردن مو

  1. ساختار مو:برای بررسی روشن کردن رنگ سیاه، درک مو بسیار مهم است. هر رشته از یک لایه بیرونی به نام کوتیکول تشکیل شده است که از قشر داخلی محافظت می کند. قشر مغز حاوی ملانین، رنگدانه مسئول رنگ مو است.
  2. رنگدانه ملانین:رنگ سیاه دارای سطوح بالاتر اوملانین هستند، رنگدانه قهوه ای تیره تا سیاه، که روشن شدن آن را در مقایسه با سایر رنگ های موتر می کند. روشن شدن نیاز به شکستن مولکول های ملانین در قشر مغز دارد.
  3. سفید کننده: از مواد سفید کننده مانند پراکسید هیدروژن یا پرسولفات آمونیوم برای حذف ملانین از ساقه مو استفاده می شود. این مواد شیمیایی مولکولهای ملانین را تجزیه و تحلیل کنند و به آنها اجازه دهند که شسته شوند.
  4. تونینگ: پس از بلیچینگ، تونره ها برای رسیدن به رنگ بلوند مورد نظر استفاده می شود. تونرها به خنثی کردن هر برنجی یا زرد ناخواسته ای که ممکن است در نتیجه رنگ سفید ایجاد شود، کمک می کنند.

II. عوامل موثر بر موفقیت

  1. رنگ طبیعی مو: نقطه شروع سیاه نقش مهمی در تعیین میزان دستیابی به بلوند شدن دارد. اگر رنگ موی طبیعی شما به قهوه ای تیره نزدیکتر است یا قبلاً روشن شده است، تغییر رنگ موی بلوند در مقایسه با مشکی ساده تر است.
  2. سلامت و وضعیت مو:سلامت و وضعیت شما عوامل بسیار مهمی در تعیین موفقیت تغییر رنگ هستند. سفید کردن مو می تواند به آسیب آسیب برساند، و اگر قبلاً به دلیل درمان های شیمیایی قبلی یا حالت گرمای بیش از حد آسیب دیده باشد، ممکن است این روند را تحمل کند.
  3. کمک حرفه ای: به شدت توصیه می شود از یک متخصص رنگ مو یا آرایشگر ماهر که در تغییر رنگ ها تخصص دارد کمک بگیرید. تخصص و دانش لازم برای ارزیابی وضعیت آنها، شما، بهترین نکات را در نظر بگیرید و به آن ضربه بزنید.
  4. انتظارات واقع بینانه:دستیابی به سایه بلوند از روش مشکی یک فرآیندی است که ممکن است به جلسات متعددی نیاز داشته باشد که طی چند هفته یا چند ماه فاصله دارند. داشتن انتظارات واقع بینانه در مورد زمان، تلاش و آسیب احتمالی این تحول نیاز است.
این مطلب را هم از دست ندهید :   ویتامین E برای پوست خشک: فواید و نکات

سوم. چالش ها و خطرات بالقوه

  1. تن‌های نارنجی یا برنجی: هنگام روشن کردن مشکی، مراحل مراحل رنگ‌های نارنجی یا برنجی را پیش از رسیدن به رنگ بلوند مورد نظر طی می‌کند. این به این دلیل است که ملانین با ساقه مو تغیی� رنگ می دهد. تونینگ به مقابله با این صداهای ناخواسته کمک می کند.
  2. آسیب به مو: سفید کردن مو می‌تواند از آسیب به مو، از جمله خشکی، شکستگی و از دست دادن حالت ارتجاعی، به موها وارد شود. اطمینان از مراقبت مناسب از مو قبل، در طول و بعد از روشن کردن برای رسیدن به آسیب بسیار مهم است.
  3. اصلاح رنگ: در برخی موارد، دستیابی به سایه بلوند از پوشش مشکی ممکن است به مراحل اصلاح رنگ نیاز داشته باشد، اگر نتیجه مطلوب در یک جلسه به دست نیاید باشد. این ممکن است شامل سفید کردن یا تونینگ بیشتر برای رسیدن به نتیجه دلخواه باشد.

IV. نکات مراقبت از مو برای حفظ سلامت بلوند

  1. مرطوب کننده:روشن روشن شده خشک تر و مستعد آسیب هستند. درمان‌های نرم‌کننده مواد و محصولات خاص که به‌طور خودکار برای آبیاری بلوند طراحی شده‌اند، می‌توانند به حفظ سلامت و شادابی آن کمک کنند.
  2. شامپوها و نرم‌کننده‌های تقویت‌کننده: استفاده از شامپوها و نرم‌کننده‌های تقویت‌کننده بنفش یا آبی می‌تواند با تغییر رنگ برنجی یا تغییر رنگ ناخواسته در طول زمان ایجاد کمک کند.
  3. محافظت در برابر حرارت و اشعه ماوراء بنفش:محدود کردن استفاده از ابزارهای حالت دهنده حرارتی و محافظت از شما در برابر اشعه ماوراء بنفش می تواند از آسیب بیشتر و محو شدن رنگ جلوگیری کند.< /li>

در پایان، در حالی که امکان رنگ کردن ماشین‌های مشکی بلوند وجود دارد، فرآیندی چالش برانگیز است که نیاز به کمک حرفه‌ای و بررسی دقیق دارد. موفقیت به عواملی مانند n تغییر رنگ طبیعی مو، سلامت مو و درمان های شیمیایی قبلی دارد. داشتن انتظارات واقعی بینانه، درک چالش ها و خطرات احتمالی موجود، و پیروی از روش های مناسب مراقبت از مو برای حفظ رنگ بلوند نیاز است.

3 انتشارات مرجع معتبر یا نام دامنه:

  1. Allure – یک مجله معتبر زیبایی و مراقبت از مو که مشاوره تخصصی در مورد تغییرات رنگ مو ارائه می دهد.
  2. Byrdie – یک پلتفرم آنلاین قابل اعتماد به موضوعات زیبایی، مو و سلامتی را پوشش می دهد، از جمله راهنماهای دقیق در مورد رنگ کردن مو.
  3. آکادمی موفقیت مورد سالن – یک مدرسه زیبایی مشهور که آموزش جامعی در تکنیک های آرایشگری از مراحل رنگ آمیزی مو ارائه می دهد.