آموزش آرایش و بهداشت پوست قسمت سوم

نکاتی برای حمام کردن نوزاد

حمام کردن نوزاد تازه متولد شده می تواند یک کار دله آور برای والدین جدید باشد. با این حال، با آماده سازی مناسب و چند نکته مفید، حمام کردن نوزاد شما می توانید برای شما و کودکتان تجربه ای امن و لذت بخش باشید. در این راهنمای جامع، دستورالعمل های گام به گام در مورد نحوه حمام کردن نوزاد به همراه نکات ضروری برای اطمینان از ایمنی و راحتی آنها را در اختیار شما قرار می دهید.

آماده شدن برای حمام

قبل از شروع فرآیند استحمام، جمع آوری تمام لوازم مورد نیاز برای اطمینان از یک زمان حمام صاف و کارآمد مهم است. در اینجا مواردی وجود دارد که به آنها نیاز دارد:

  1. حمام کودک: روی یک وان حام کوچک و پلاستیکی سرمایه‌گذاری کنید که می‌کند و کودک شما را در طول حمام حفظ می‌کند.
  2. آب گرم: قبل از قرار دادن کودک در وان، وان را با آب گرم کنید. دمای ایده آل باید حدود 100 درجه فارنهایت (37 درجه سانتیگراد) باشد. برای بررسی آب از دماسنج استفاده کنید.
  3. صابون ملایم کودک: صابون کودک ملایم و بدون عطر را انتخاب کنید که مخصوص نوزادان تازه متولد شده است. صابون های تند می کند پوست ظریف آنها را حرکت می کنند.
  4. دستمال‌های نرم‌افزاری: پارچه‌های نرم‌افزاری یا اسفنج‌های کودک را انتخاب کنید که روی پوست کودک شما ملایم هستند.
  5. حوله: چند حوله نرم در نزدیکی خود داشته باشید تا کودک خود را بعد از حمام خشک کنید.
  6. پوشک و لباس را تمیز کنید: از قبل یک پوشک و لباس برای پوشاندن لباس کودک خود را بعد از حمام کنید.
  7. اقلام اختیاری: در صورت، می‌توان یک فنجان یا پارچ کوچک برای ریختن آب روی کودک در حین حمام و همچنین یک شامپوی ملایم برای شستن ریختن او داشته باشید.

انتخاب زمان مناسب

انتخاب زمان مناسب برای حمام کردن نوزاد بسیار مهم است. خیلی از والدین متوجه می شوند که بهتر است نوزاد خود را زمانی که بیدار اما آرام باشند، مانند بعد از چرت زدن یا شیر دادن، حمام کنند. زمانی که گرسنه هستند یا بیش از حد خسته هستند از حمام کردن آنها خودداری کنید، زیرا ممکن است در حین حمام بی قراری کنند.

اطمینان از محیط حمام ایمن

این مطلب را هم از دست ندهید :   نحوه استفاده از پدهای پاک کننده آرایش قابل استفاده مجدد

قبل از قرار دادن کودک در وان حمام، برای اطمینان از ایمنی شما باید انجام دهید:

  1. منطقه را ایمن کنید: مطمئن شوید که محل استحمام تمیز و عریان است. همه لوازم را در بازو نگه دارید تا از کودک خود بدون مراقبت جلوگیری کنید.
  2. دمای آب را بررسی کنید: دمای آب را با آر یا دماسنج تست کنید تا مطمئن شوید که خیلی گرم یا سرد نیست. دمای ایده آل حدود 100 درجه فارنهایت (37 درجه سانتیگراد) است.
  3. در دستان خود را محکم نگه دارید: همیشه یک دست خود را روی کودک خود نگه دارید تا از آن حمایت کنید و از خوردن لیز یا سر خوردن در آب جلوگیری کنید.
  4. هرگز کودک خود را بدون مراقبت رها نکنید: هرگز کودک خود را حتی برای چن��ساعت در وان حمام تنها نگذارید. اگر نیاز به دور شدن دارید، آنها را در یک حوله بپیچید و با خود ببرید.

فرایند حمام کردن

اکنون همه چیز را آماده کرده اید و باید ایمنی را انجام دهید، وقتی آن را حمام کنید نوزاد خود را شروع کنید. برای حمام ملایم و مراحل مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. کودک خود را درآورید: با درآوردن لباس کودک خود شروع کنید و فقط پوشک او را روی او بگذارید. آنها را در یک حوله یا پتو بپیچید تا گرم شوند.
  2. صورت آنها را بشویید: یک پارچه لباسشویی نرم را با آب گرم کنید و به آرامی صورت کودک را پاک کنید، از پیشانی شروع کنید و به سمت چپ بروید. برای هر بار کشیدن از گوشه های متفاوتی از پارچه استفاده کنید.
  3. بدن آنها را تمیز می کنند: یک دستمال پاک کننده دیگر را در آب گرم کنید و بدن کودک را آرام کنید و به چین ها و چینی ها که می توانید در آن کثیفی جمع آوری کنید توجه کنید. حتما گردن، زیر بغل، دست‌ها، انگشتان، اندام تناسلی (برای دختران، از جلو به عقب پاک کنید) و آن‌ها را پایین بیاورید.
  4. موهای خود را بشویید (در صورت نیاز): اگر کودک شما مو دارد، آن را با آب گرم خیس کنید و مقدار کمی از شامپوی ملایم کودک بمالید. به آرامی پوست سر آنها را با نوک انگشتان خود انجام دهید و مطمئن باشید که از آنها حمایت کنید. شامپو را با استفاده از فنجان یا پارچ با آب گرم بشویید.
  5. کودک خود را خشک کنید: کودک خود را از وان بیرون بیاورید و در یک حوله نرم بپیچید و به آرامی خشک کنید. برای جلوگیری از افزایش حجم، به خشک کردن پوست چین، توجه ویژه ای داشته باشید.
  6. استفاده از گرم‌کننده (اختیاری): در صورت ظاهری، می‌توان از ملایم‌کننده‌ها و بدون عطر کودک استفاده کرد تا پوست کودک را هیدراته نگه دارد. از استفاده از لوسیون ها یا کرم های معطر قوی خودداری کنید.
  7. پوشک و لباس به کودک خود را بپوشانید: زمانی که کودک شما خشک شود، یک ج را بپوشیدپوشک لاغر کنید و لباس راحتی بپوشید.
این مطلب را هم از دست ندهید :   لایه برداری صاف کننده رتینول + سی در یک جعبه

تکرار حمام

نوزادان نیازی به حمام روزانه ندارند زیرا پوست آنها ظریف است و به راحتی خشک می شود. در چند هفته اول، حمام اسفنجی هر 2 تا 3 روز کافی است. در صورتی که کودک شما رشد کند، می توانید به حمام های مکرر، معمولاً 2 تا 3 بار در هفته تغییر دهید.

سه انتشارات مرجع معتبر یا نام دامنه مورد استفاده در پاسخ به این سوال:

  1. آکادمی اطفال آمریکا (AAP): AAP دستورالعمل های جامعی در مورد مراقبت از نوزاد، از جمله توصیه های حمام ارائه می دهد. وب سایت آنها اطلاعات بر شواهد را برای والدین و متخصصان مراقبت های بهداشتی ارائه می دهد.
  2. Mayo Clinic: Mayo Clinic یک موسسه پزشکی مشهور است که اطلاعات قابل اعتمادی را در موضوعات مختلف سلامت ارائه می دهد. وب سایت شامل بخشی است که به والدین و مراقبت از نوزاد اختصاص داده شده است و توصیه های تخصصی در مورد حمام کردن نوزادان می دهد.
  3. WebMD: WebMD یک منبع اعتماد از اطلاعات پزشکی است که می تواند از موضوعات مرتبط باشد.، از جمله مراقبت از نوزاد را پوشش می دهد. وب سایت آنها نکات و راهنمایی های مفید در مورد حمام کردن ایمن و متخصص نوزادان ارائه می دهد.