آموزش آرایش و بهداشت پوست قسمت اول

چرا باید در خانه از ضد آفتاب استفاده کنید؟

چرا باید در داخل خانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

کرم ضد آفتاب یکی از اجزای مهم مراقبت از پوست است، به ویژه زمانی که در خارج از منزل هستید. با این حال، بسیاری از مردم ممکن است متوجه نباشند که از ضد آفتاب در داخل خانه استفاده از آن در فضای باز مهم است. این راهنمای جامع شهر داخل را که چرا از کرم ضد آفتاب در خانه استفاده می‌شود را بررسی می‌کند و می‌تواند معتبری برای حمایت از این ادعاها ارائه دهد.

1. اشعه ماوراء بنفش (UV) می تواند به فضاهای داخلی نفوذ کند

اشعه ماوراء بنفش می تواند از پنجره های شیشه ای، نورگیرها و حتی پوشش ابر عبور کند. در نتیجه، فضاهای داخلی ممکن است بیش از حد در معرض اشعه مضر باشد که می تواند باعث آسیب به پوست و افزایش خطر به سرطان پوست شود. با توجه به آکادمی پوست آمریکا (AAD)، تا 50 درصد از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش زمانی رخ می دهد که افراد در داخل خانه هستند.

2. لامپ برنزه کننده و آفتابگیر داخل ساختمان

برنزه کردن داخل خانه و استفاده از لامپ های خورشیدی روش های محبوب برای دستیابی به برنزه شدن بدون قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید است. با این حال، این منابع مصنوعی اشعه ماوراء بنفش می تواند به اندازه نور طبیعی خورشید مضر باشد. AAD هشدار می دهد که از تخت های برنزه کننده داخل ساختمان استفاده می کند.

3. کرم ضد آفتاب می تواند از پیری زودرس جلوگیری کند

این مطلب را هم از دست ندهید :   بهترین مدل مو برای لباس مجلسی

اشعه ماوراء بنفش می تواند باعث پیری زودرس پوست شود، از جمله ایجاد چین و چروک، لکه های پیری و افتادگی شود. استفاده از کرم آفتاب در داخل خانه می تواند به محافظت از پوست در برابر این ضد مخرب کمک کند و ظاهری جوان را برای مدت طولانی حفظ کند. بنیاد سرطان پوست بر اساس استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از پیری پوست و کاهش خطر به سرطان پوست تاکید دارد.

4. محافظت در برابر تابش غیر مستقیم خورشید

حتی اگر فردی بیشتر وقت خود را در داخل خانه اسپری کند، ممکن است هنگام حرکت بین فضاهای داخلی و خارجی یا از طریق سطح بازتابنده در معرض اشعه UV قرار گیرد. AAD از کرم ضد آفتاب را حتی در زمان انجام فعالیت های داخل ساختمان برای اطمینان از حفظ در برابر قرار گرفتن در معرض غیر مستقیم توصیه می کند.

5. مفید برای پوست های حساس

افرادی که پوست حساسی ممکن است در معرض اشعه ماوراء بنفش بیشتر در معرض آفتاب سوختگی و آسیب پوست باشد. استفاده از کرم ضد آفتاب در داخل خانه می تواند یک سد محافظ در برابر این اشعه های مضر ایجاد کند و خطر تحریک و کاهش دهد. انجمن درمیت تماسی آمریکا توصیه می کند برای محافظت از کرم های ضد آفتاب با پوشش وسیع با حداقل SPF 30 استفاده کنید.

در نتیجه، استفاده از کرم ضد آفتاب در داخل خانه برای محافظت از پوست در برابر اشعه مضر UV، کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست و جلوگیری از آن.� پیری زودرس بسیار مهم است. با گنجاندن کرم ضد آفتاب در روال مراقبت از پوست، افراد سالم می توانند نتیجه بگیرند که پوستشان و جوان باقی بماند، صرف نظر از اینکه آیا زمانی را در خارج از منزل اسپری می یا داخل خانه دارند.

این مطلب را هم از دست ندهید :   بهترین پالت سایه چشم جواهر

عناوین مرجع معتبر

  1. آکادمی پوست آمریکا (AAD): https://www.aad.org/< / الف>
    • مرجع: تا 50 درصد از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار می گیرد که افراد در داخل خانه هستند.
  2. بنیاد سرطان پوست: https://www.skincancer.org/
    • مرجع: استفاده از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از پیری پوست و کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست.
  3. انجمن درماتیت تماسی آمریکا: https://www.contactdermatitis.org/
    • مرجع: استفاده از کرم های ضد آفتاب با پوشش وسیع با حداقل SPF 30 برای محافظت بهینه.