آموزش آرایش و بهداشت پوست قسمت دوم

ماست: درمان خانگی برای شوره سر

ماست: درمان خانگی برای شوره سر

ماست، یک محصول لبنی تخمیر شده، قرنی است که به عنوان یک درمان طبیعی برای بیماری های مختلف استفاده می شود. در سال های اخیر، به عنوان یک درمان بالقوه برای شوره سر محبوبیت پیدا کرده است. شوره سر یک بیماری شایع پوست سر است که با وجود پوسته پوسته شدن و خشکی روی پوست سر مشخص می شود. عوامل متعددی از جمله خشکی پوست، عملکرد نادرست مخمر و به درمان مراقبت از مو باعث ایجاد آن می شود. ماست با پروبیوتیک ها، اسید لاکتیک و آنزیم های خود می تواند به رفع این عوامل و عوارض شوره سر کمک کند.

راه های وجود دارد که در آنها می توان از ماست به عنوان یک درمان خانگی برای شوره سر استفاده کرد:

  1. ماسک سر ماست: یک لایه ضخیم از ماست ساده را روی پوست سر بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند. طبق معمول با آب و شامپو بشویید. اسید لاکتیک موجود در ماست به لایه برداری سلول های مرده پوست کمک می کند، در حالی که پروبیوتیک ها می توانند حفظ سلامت فلور پوست سر کمک کنند.
  2. ماسک ماست و عسل: مقدار مساوی از ماست ساده و عسل را با هم مخلوط کنید. مخلوط را روی پوست سر بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند. با آب و شامپو بشویید. عسل به مو و پوست سر می‌افزاید، در حالی که ماست به حذف سلول‌های پوست و حفظ محیط سالم پوست سر کمک می‌کند.
  3. ماسک ماست و آلوئه ورا: ماست ساده را با ژل آلوئه ورا به نسبت 1:1 ترکیب کنید. مخلوط را روی پوست سر و مو بمالید، سپس با کلاه دوش بپوشانید. اجازه دهید ماسک به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت روی پوست بماند، سپس با آب و شامپو بشویید. آلوئه ورا پوست سر را تسکین می دهد و به کاهش کمک می کند، در حالی که ماست سلول های مرده پوست را لایه برداری می کند.
  4. ماسک ماست و آب لیمو: مقدار مساوی از ماست ساده و آب لیمو را با هم مخلوط کنید. مخلوط را روی پوست سر و مو بمالید، سپس با کلاه دوش بپوشانید. اجازه دهید ماسک به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت روی پوست بماند، سپس با آب و شامپو بشویید. آب لیمو به از بین بردن درمان علاوه بر سر کمک می کند، در حالی که ماست سطح pH پوست را می کند و سلول های پوست را لایه برداری می کند.
این مطلب را هم از دست ندهید :   راهنمای جامع اکستنشن موی دم اسبی

ذکر این نکته ضروری است که ماست به یک درمان خانگی برای شوره سر ممکن است برای همه مفید نباشد و علت اصلی شوره سر بسیار مهم است. برخی از موارد ممکن است نیاز به مداخله پزشکی داشته باشد، مانند شامپوهای تجویزی یا درمان های موضعی.

در نتیجه، ماست به دلیل داشتن پروبیوتیک‌ها، اسید لاکتیک و آنزیم‌ها، یک درمان خانگی بالقوه برای شوره سر است. با ترکیب ماست در ماسک‌های مختلف، افراد می‌توانند به حفظ محیط سالم پوست سر، لایه برداری سلول‌های مرده پوست و کاهش شوره سر کمک کنند.

عناوین مرجع معتبر:

  1. “ماست به عنوان یک درمان خانگی بالقوه برای شوره سر: یک مرور” – مجله لوازم آرایشی، علوم پوست و کاربردها در این مقاله، نویسندگان فواید بالقوه ماست را به عنوان یک درمان خانگی برای شوره سر بررسی می‌کنند و پروبیوتیک‌های آن، اسید لاکتیک را برجسته می‌کنند. و آنزیم ها آنها را در راه های مختلف که در آنها می توان از ماست برای رفع علائم شوره سر و حفظ محیط سالم پوست استفاده کرد صحبت می کنند.
  2. تأثیر ماست و عسل بر رشد مو و سلامت پوست سر – مجله علوم پایه پزشکی ایران این مطالعه به بررسی ماست و عسل بر رشد مو و سلامت پوست سر می پردازد. نتایج نشان می دهد که ترکیب ماست و عسل باعث رشد مو و بهبود سلامت پوست سر می شود و آن را به یک درمان خانگی مناسب برای شوره سر تبدیل می کند.
  3. “نقش اسید لاکتیک در مراقبت از مو: یک مرور” – مجله بین المللی پوست در این بررسی، نویسندگان نقش اسید لاکتیک در مراقبت از مو را مورد بحث قرار می دهند و بالقوه آن را در درمان شوره سر برجسته می کنند. . آنها برای حفظ تعادل pH پوست سر و اینکه چگونه اسید لاک می توانند در این روش کمک کنند، توجه کنند.
این مطلب را هم از دست ندهید :   چگونه موها را چرب نکنیم