آموزش آرایش و بهداشت پوست قسمت سوم

هر چیزی که باید در مورد برنزه کردن اسپری بدانید

اسپری برنزه چیست؟

برنزه کردن با اسپری یک آرایشی است که شامل یک رنگ موقت روی پوست است که ظاهری برنزه شده در معرض آفتاب می دهد. این رنگ به طور معمول از دی هیدروکسی استون (DHA) مشتق شده است، یک ترکیب شیمیایی که با اسیدهای آمینه در خارجی ترین لایه پوست پوست می کند و رنگ قهوه ای ایجاد می کند. برنزه کردن با اسپری یک جایگزین محبوب برای آفتاب گرفتن یا استفاده از تخت‌های برنزه است، زیرا روشی مطمئن‌تر و کنترل‌شده‌تر برای دستیابی به برنزه بدون آفتاب است.

مزایای برنزه کردن با اسپری

برنزه کردن با اسپری در مقایسه با روش های برنزه کننده مزایای سنتی متعددی دارد. این شامل:

  1. **ایمنی: برنزه کردن با اسپری مطمئن باشید برای تری حمام و آفتاب برنزه است، زیرا خطر آسیب پوست، پیری زودرس و سرطان پوست مرتبط با قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش را کاهش می دهد.
  2. **سفارشی‌سازی: برنزه کردن با اسپری امکان برنزه کردن دقیق‌تر و شخصی‌تر را می‌کند، زیرا شدت و رنگ اسپری را می‌توان با شخصیت‌های فردی تنظیم کرد.
  3. **نتایج فوری: بر خلاف سایر روش های برنزه کردن، که ممکن است نتایج چندین روز بکشد تا نشان داده شود، برنزه کردن با اسپری برنزه فوری و یکنواخت را فراهم می کند.
  4. **راحتی: برنزه کردن با اسپری را می توان به سرعت و به راحتی در سالن یا خانه با استفاده از اسپری یا لوسیون برنزه کننده خود انجام داد.
  5. **مقرون به صرفه بودن: برنزه کردن با اسپری معمولاً مقرون به صرفه تر از تخت های برنزه کننده یا بازدیدهای مکر از سالن است.
این مطلب را هم از دست ندهید :   آیا ابتدا باید خود را کوتاه یا رنگ کنید؟

آماده شدن برای اسپری برنزه

برای اطمینان از بهترین نتیجه از برنزه کردن اسپری، آماده سازی مناسب پوست است. مراحل زیر را می توان برای برنزه شدن یکنواخت و طولانی مدت انجام داد:

  1. **لایه برداری: یک یا دو روز قبل از اسپری برنزه کردن، به آرامی پوست را لایه برداری کنید تا سلول های مرده پوست را از بین برود و از یکنواختی مطمئن شوید.
  2. **تراشیدن: مناطقی که برنزه می‌شوند بتراشید یا استفاده کنید تا از ایجاد خطوط برنزه ناهموار جلوگیری کنید و از یک روکش مطمئن اطمینان حاصل کنید.
  3. *مرطوب کردن: برای جلوگیری از جذب ناهموار DHA، یک خنک کننده را روی نواحی خشک مانند آرنج، زانو و پاشنه پا استفاده کنید.
  4. **از عطر پرهیز کنید: از استفاده از عطر، دئودورانت یا هر محصول معطر دیگری قبل از اسپری برنزه کردن خودداری کنید، زیرا ممکن است در واکنش DHA با ایجاد مشکل ایجاد شود.

فرایند برنزه کردن با اسپری

در طول روند برنزه کردن با اسپری، معمولاً کمتر لباس یا لباس یکبار مصرف می پوشند. تکنسین از یک تفنگ اسپری دستی برای اعمال محلول DHA به طور یکنواخت روی بدن مشتری استفاده می کند. سپس به راهنمایی آموزش داده می شود که در یک محل مخصوص بایستد تا محلول خشک شود. کل روند تقریباً 10-15 دقیقه طول می کشد.

مراقبت برنزه پس از اسپری

برای افزایش طول عمر اسپری برنزه کردن، رعایت چند مرحله مراقبت بعد از آن نیاز است:

  1. **از دوش گرفتن خودداری کنید: حداقل 4 تا 6 ساعت پس از برنزه کردن اسپری قبل از دوشگرفتن صبر کنید تا DHA به طور کامل رشد کند.
  2. *مرطوب کننده: از مرطوب کننده های بدون عطر برای حفظ پوست و کمک به حفظ برنزه شدن پوست استفاده کنید.
  3. **جلوگیری از تعریق: فعالیت بدنی را محدود کنید و از نظر بیش از حد در 4 تا 6 ساعت اول پس از اسپری برنزه کنید.
  4. **محافظت از پوست: برای حفظ برنزه شدن و محافظت از پوست در برابر آسیب، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و از گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید جلوگیری کنید.
این مطلب را هم از دست ندهید :   نکاتی برای انتخاب بهترین شامپو برای ریزش مو

عناوین مرجع معتبر

  1. **آکادمی پوست آمریکا: https://www.aad.org/
    • مزایا و ایمنی برنزه کردن با اسپری و همچنین نحوه آماده سازی و مراقبت از برنزه شدن با اسپری را شرح می دهد.
  2. **بنیاد سرطان پوست: https://www.skincancer.org/
    • اطلاعاتی در مورد خطرات قرار گرفتن در معرض نور خورشید و روش های مهم برنزه کردن بدون آفتاب مانند برنزه کردن با اسپری ارائه می دهد.
  3. **بنیاد ملانومای آمریکایی: https://www.americanmelanoma.org/
    • منابعی را در زمینه زمستان و آموزش سرطان پوست ارائه می دهد از جمله اطلاعاتی در مورد استفاده از اسپری برنزه کننده به عنوان جایگزین ایمن تر برای آفتاب گرفتن.