آموزش آرایش و بهداشت پوست قسمت اول

چگونه دلمه های صورت را درمان کنیم؟

علل ایجاد دلمه روی صورت

دلمه روی صورت ممکن است به امکان پذیری مانند بریدگی های جزئی، ساییدگی، نیش حشرات یا حتی آکنه ایجاد شود. هر چه پوست آسیب می بیند، بدن با تشکیل یک دلمه برای محافظت از زخم در برابر آسیب و بهبود سریع تر، روند بهبود را آغاز می کند. با این حال، دلمه‌ها گاهی اوقات می‌توانند آزاردهنده و ناخوشایند باشند، مخصوصاً روی صورت.

چگونه دلمه های صورت را درمان کنیم

برای التیام دلمه های صورت، رعایت یک روال مراقبتی مناسب و ملایم است. در اینجا چند مرحله برای کمک به شما در این روند وجود دارد:

  1. ناحیه را به آرامی تمیز کنید: روزی دو بار زخم را با آب و صابون ملایم بشویید. با استفاده از لایه بردارها یا اسکراب های خشن خودداری کنید، زیرا می توانید پوسته پوسته را حرکت دهید و بهبودی را به تغییر بیندازند. به منطقه آرامی را با یک حوله تمیز کنید.
  2. پماد آنتی بیوتیک بمالید: یک لایه نازک از یک پماد آنتی بیوتیک بدون نسخه مانند نئوسپورین را روی دلمه بمالید تا از جلوگیری کند و بهبودی را بهبود بخشد. با استفاده از ژل نفتی یا محصولاتی که از روغن خودداری می کنید، زیرا ممکن است روند بهبود آن انجام شود.
  3. زخم را به حال خود رها کنید: از چیدن یا خراشیدن پوسته خودداری کنید، زیرا این امر می‌تواند باعث شود که دوباره زخم و بهبودی بیشتر شود.
  4. زخم را نگه دارید:یک لایه نازک از وازلین یا یک پاک کننده بدون عطر و بدون عطر روی دلمه و پوست اطراف آن، به ویژه در هوای خشک یا سرد، بمالید. این به نگه داشتن دلمه کمک می کند و باعث بهبود سریعتر می شود.
  5. محافظت از دلمه در برابر نور خورشید: هنگام گذراندن زمان در خارج از منزل، با پوشیدن کلاه یا استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30 از پوسته پوسته محافظت کنید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند روند بهبودی را کاهش دهد و ممکن است باعث شود پوسته پوسته شود یا بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
  6. صبور باشید: زمان‌های بهبودی دلمه‌ها متفاوت است، اما بیشتر دلمه‌ها ممکن است از چند روز قبل تا چند هفته طول بکشد تا به طور کامل بهبود یابد. از عجله کردن در روند بهبودی با برداشتن یا خاراندن پوسته بپرهیزید.
  7. در صورت لزوم با یک متخصص مشورت کنید: اگر بیش از حد انتظار طول می کشد تا بهبود یابد، یا اگر تأثیر داشته باشد، مانند افزایش قرمزی، یا چرک را مشاهده کردید، برای بیشتر با یک متخصص متخصص مشورت کنید. ارزیابی و درمان.
این مطلب را هم از دست ندهید :   بهترین نکات آرایشی برای فصل آلرژی

با انجام این مراحل می توانید به درمان به موقع و ملایم پوسته های خود کمک کنید. به یاد داشته باشید که صبور باشید و از برداشتن یا خراشیدن دلمه خودداری کنید، زیرا این امر می تواند باعث آسیب بیشتر شود و روند بهبودی را به سرعت بیندازد.

عناوین مرجع معتبر

  1. آکادمی پوست آمریکا. ” دلمه و ترمیم زخم ” دسترسی در 10 اوت 2021. [https://www.aad.org/public/diseases/a-z /scabs-and-wound-healing]
  2. کلینیک مایو. دلمه: چه زمانی باید نگران شد. دسترسی به 10 اوت 2021. [https://www.mayoclinic.org/health/scabs/basics /when-to-worry/hdc-20050809]
  3. WebMD. “چگونه زخم روی صورت خود را درمان کنیم.” دسترسی به 10 اوت 2021. [https://www.webmd.com/skin-problems-and -treatments/tc/چگونه یک دلمه-روی-صورت-شما-درمان شود]